piątek, 21 maja 2010

Poezja w Wielokropku - wiersze Natalii Rios Turek

***
Szczęście przytuliło ją tak niespodziewanie
że z wrażenia upuściła słoik miodu
Zostaw wszystko i po prostu chodź ze mną
powiedziało a ona posłuchała
Powietrze nuciło delikatną melodię
Złe dni już się skończyły szeptano
Biegnij szybko by dobiec do szczęścia
nie przywiązuj się do niczego jeśli chcesz dalej iść
Nigdy niczego od ciebie nie chciałem
Powiedziało Szczęście- nie licząc tego co od zawsze jest twoje
Szczęście przytuliło ją tak niespodziewanie
Że z  wrażenia upuściła słoik miodu
Zostaw wszystko i po prostu chodź ze mną
Powiedziało ale ona już podnosiła szklane skorupy

***
Gdy jesteśmy razem
Zamiast rozmawiać – pijemy herbatę
Ja wiem że chcesz mi wszystko powiedzieć
Mimo że uparcie milczysz
I po cichu obserwujesz jak bawię się szalikiem
Ty po prostu nie umiesz do mnie mówić
A może nie chcesz?
Nie, tę myśl szybko wyrzucam z głowy
Bo wiem jak patrzysz
Bo widzę jak zerkasz
Gdy zawiązuję buty
Ty mnie kochasz
Tylko tak po cichu

***
Ktoś wbił we mnie tysiące szpilek, mówiąc że uśmierza ból
Ktoś wyrwał mi wszystkie krucze włosy,
mówiąc że chce uczynić mnie piękniejszą
Ktoś założył na mój nos duże okulary
mówiąc że muszę wyraźnie widzieć cały świat
Ktoś nauczył mnie wypowiadać
tysiące słów, w odpowiedniej kolejności
Ktoś dał mi ładne ubranie
które należało szybko założyć
Ktoś wyszedł ze mną na plac pełen ludzi,
próbując mnie uczłowieczać
Ktoś się do mnie uśmiechnął
powodując szybsze bicie serca
Ktoś próbował ze mną rozmawiać
ale szyfr jego słów nie był mi znany
Ktoś zostawił mnie samą na środku placu
mówiąc: powinnaś nauczyć się samodzielności
Zapłakałam mówiąc ktosiowi
O mojej dziecinności

Natalia Rios Turek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz